Emile Hirdes, Rob Duijm, Ria van Zetten, Desmond van Santen, Bas Quist en Anja Nagelkerke (v.l.n.r.) praten over een inspiratiecentrum op Tholen.
Emile Hirdes, Rob Duijm, Ria van Zetten, Desmond van Santen, Bas Quist en Anja Nagelkerke (v.l.n.r.) praten over een inspiratiecentrum op Tholen.

Ondernemers bakkeleien over wel of geen inspiratiecentrum op Tholen

Meer informatieborden, een inspiratiecentrum, vertelbanken, en een app voor op je mobiele telefoon. Als het om de promotie van Tholen draait, heeft de stichting Tholen Beter Bekend volop plannen. Ondernemers is maandagavond tijdens een brainstormsessie gevraagd met nog meer ideeën te komen. Dat gebeurde in het restaurant van camping de Muie aan de Kastelijnsweg in Sint-Maartensdijk.

Tholen Beter Bekend is een promotiecampagne van de gemeente Tholen, dat inmiddels is overgegaan in een zelfstandige stichting. In 2014
is een begin gemaakt. Sindsdien zijn onder meer een website (eilandtholen.com) en Facebook-pagina de lucht ingegaan, is er een activiteitenkalender in het leven geroepen en zijn er promotieproducten gemaakt zoals tassen met daarop het logo van de stichting. Ook zijn er evenementen gehouden, zoals het onlangs georganiseerde Buurten bij de Boer en de Week van de Streek. Regiocoördinator Sandra Dekker, twee jaar geleden door de gemeente aangesteld, is nu ook kartrekker van de stichting Tholen Beter Bekend. Aan de stichting hangt een fonds om het toerisme op Tholen te bevorderen door middel van lokale initiatieven. Het idee is dat ondernemers zelf ideeën aandragen. Ook komt de stichting met initiatieven. De toeristische kaart, met daarop alle hoogtepunten in de gemeente, is daar een recent voorbeeld van. De kaart is maandagavond in het restaurant gepresenteerd